NEI-therapie (Neuro Emotionele Integratie) is een holistische benadering die zich richt op het opsporen van emotionele en energetische blokkades in lichaam en geest. Lichamelijke en emotionele klachten kunnen voortkomen uit onverwerkte emoties, die voor verstoringen zorgen in het energieveld van een persoon.

Maar waar komen deze onverwerkte emoties en verstoringen vandaan?

Veel van wat we hebben meegemaakt of hebben ervaren zijn we vergeten of hebben we verdrongen. Als we iets hebben meegemaakt wat we (onbewust) niet goed hebben verwerkt, dan wordt dit in ons onderbewustzijn en lichaam opgeslagen en vastgezet. Zo ontstaat er een disbalans in ons systeem, waardoor fysieke en emotionele klachten kunnen ontstaan.

Maar liefst 95% van ons denken en handelen komt voort uit onbewuste processen. Dit betekent dat we maar voor 5% denken en handelen vanuit ons bewuste brein. Daarom is NEI-therapie zo'n mooie manier om achter de oorzaak van de klachten te komen. Door communicatie met het onderbewuste via de biotensor kunnen we achterhalen wat jou belemmert en waar eventuele blokkades zitten. Door de bewustwording en het loskoppelen van wat jou niet meer dient, kan de  energie weer gaan stromen en ontstaat er ruimte voor heling en groei.

Naast emoties kunnen ook andere oorzaken zorgen voor klachten, zoals ongezonde voeding of een vitamine/mineralentekort, voedselovergevoeligheden, straling (denk aan mobiel, Wi-Fi, computer), schimmels, bacteriën en bijwerkingen van vaccinaties of medicatie. Maar ook dingen die meegekregen worden van onze ouders of voorouders kunnen voor klachten zorgen.

De kracht van NEI-therapie is dat we snel tot de kern van het probleem komen, zonder dat er lange praatsessies of herbeleving van de gebeurtenissen nodig zijn. Daarom wordt NEI-therapie als een prettige vorm van therapie ervaren en is het geschikt voor jong en oud. Ook baby's en (jonge) kinderen met bijvoorbeeld eczeem of bedplassen kunnen zeer veel baat hebben bij deze therapievorm.

NEI werkt op energetisch niveau, daardoor kan het consult ook op afstand worden gedaan. Ideaal voor baby's en kinderen, maar ook wanneer de afstand tot de praktijk te groot is of als je het gewoon prettiger vindt om dit op afstand te doen.

Consult 60-75 minuten nu tijdelijk €60,-

Consult op afstand €50,-

Voel je dat NEI-therapie iets voor jou kan betekenen?

Maak een afspraak en laat je verrassen door de mogelijkheden van NEI-therapie.